Αμεσα μαχαίρι στα ειδικά μισθολόγια και νέες περικοπές σε κοινωνικές δαπάνες, όπως αποφάσισε χτες το Υπουργικό Συμβούλιο
Σύμφωνα με κυβερνητικές διαρροές, ο πρωθυπουργός είπε εισηγητικά ότι το μεγαλύτερο μέρος των μέτρων που αφορούν «συνταξιοδοτικά, εργασιακά, φορολογικά θέματα και τις αναδιαρθρώσεις στις ΔΕΚΟ» πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα και να εφαρμοστούν σε δύο «κύματα». Το πρώτο έως τις 27 Φλεβάρη, οπότε συνεδριάζει η γερμανική Βουλή προκειμένου να εγκρίνει τη συμμετοχή της χώρας στη νέα δανειακή σύμβαση. Το δεύτερο μέχρι τις αρχές Μάρτη, οπότε η ελληνική κυβέρνηση θεωρεί ότι θα υπογραφεί η σύμβαση του νέου δανείου των 130 δισ. ευρώ. Ο υπουργός Οικονομικών, Ε. Βενιζέλος, μάλιστα, μοίρασε στους υπουργούς σημειώματα με τα μέτρα που πρέπει να προωθηθούν ανά υπουργείο στις συγκεκριμένες ημερομηνίες.
Στην ίδια κατεύθυνση, ο πρωθυπουργός σημείωσε: «Πρέπει να κινηθούμε πολύ γρήγορα τις επόμενες μέρες, βδομάδες και ώρες. Πρέπει να εργαστούμε πολύ σκληρά, συστηματικά και συντονισμένα, προκειμένου οι λεγόμενες "προαπαιτούμενες ενέργειες" στο πλαίσιο του νέου οικονομικού προγράμματος να έχουν υλοποιηθεί μέχρι να ληφθεί η τελική απόφαση για τη χρηματοδοτική στήριξη της χώρας στις αρχές Μαρτίου».
Τσεκούρι στις συντάξεις
Σ'
αυτόν τον αντιλαϊκό σχεδιασμό εντάσσεται και η παραπέρα περικοπή των
συντάξεων κατά 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Σύμφωνα με κυβερνητικά
στελέχη, η μείωση θα γίνει με:
1. Περικοπές 100 εκατ. ευρώ σε κύριες συντάξεις
- Στο 7% θα ανέλθει η μείωση στις συντάξεις των ναυτικών (ΝΑΤ). Η ετήσια απώλεια γα τους συνταξιούχους, από τη νέα αυτή μείωση, ανέρχεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Στους συνταξιούχους του ΝΑΤ είχε επιβληθεί μείωση κατά 6% και το 2011.
- Μείωση κατά 20% των κύριων συντάξεων των Ταμείων ασφάλισης των ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, Τραπεζών και «Ολυμπιακής» για το τμήμα της σύνταξης από 1.300 και πάνω, με έναρξη εφαρμογής των περικοπών από 1/1/2012.
2. Περικοπές 200 εκατ. ευρώ στις επικουρικές συντάξεις
Οι
περικοπές στις επικουρικές συντάξεις θα είναι 15% μεσοσταθμικά, όπως
σημείωνε χτες ο υπουργός Εργασίας, αλλά δεν έχει οριστικοποιηθεί το ύψος
του πλαφόν, αν δηλαδή η μείωση θα γίνει στις συντάξεις που είναι
μεγαλύτερες από 150, 200 ή 300 ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το
επικρατέστερο σενάριο της νέας σφαγής είναι:- Μείωση κατά 15% των επικουρικών συντάξεων από 200 έως 300 ευρώ.
- Μείωση κατά 20% των επικουρικών συντάξεων από 300 ευρώ και πάνω.
Γενικευμένες περικοπές
Σε
ό,τι αφορά στις περικοπές που εξετάστηκαν για την κάλυψη των 325
εκατομμυρίων, τα οποία αποτελούν τμήμα των πρόσθετων μέτρων ύψους 3,2
δισ. ευρώ για το 2012 και περιλαμβάνονται στο νέο μνημόνιο, θα προέλθουν
από:-- Την έναρξη από τον Απρίλη αντί του Ιούνη, που ήταν αρχικά προγραμματισμένο, της μείωσης των μισθών για τα ειδικά μισθολόγια του Δημοσίου κατά 10% - 12%. Από την επίσπευση της εφαρμογής του μέτρου (αφορά γιατρούς, δικαστικούς, καθηγητές ΑΕΙ - ΤΕΙ, ένστολους κ.ά.) η κυβέρνηση επιδιώκει να «εξοικονομήσει» περίπου 95 - 100 εκατομμύρια ευρώ.
-- Περαιτέρω μείωση των δαπανών του υπουργείου Αμυνας κατά 100 εκατομμύρια ευρώ.
Το υπόλοιπο ποσό (περίπου 125 εκατ. ευρώ), σύμφωνα με διαρροές από κυβερνητικά στελέχη, θα προκύψει από:
-- Νέες περικοπές στις φαρμακευτικές και νοσηλευτικές δαπάνες.
-- Νέες μειώσεις των μισθών των εργαζομένων των πρώην ΔΕΚΟ.
-- Επιπλέον περικοπές στην κρατική χρηματοδότηση που λαμβάνουν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ).
Κυβερνητικά στελέχη, πάντως, σημείωναν χτες ότι τον Ιούνη θα υπάρξει «νέα αξιολόγηση» σε συνεννόηση με την τρόικα, που θα κρίνει την πορεία του προγράμματος και την υλοποίηση των στόχων. Αν υπάρχει απόκλιση από τα συμφωνηθέντα, θα γίνουν νέες περικοπές στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και στις κοινωνικές δαπάνες.
Χωρίς ανασχηματισμό
Στη διάρκεια του χτεσινού Υπουργικού Συμβουλίου, ο Λ. Παπαδήμος ανακοίνωσε ότι ζήτησε από τον Μ. Βορίδη να παραμείνει στη θέση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Αντίθετα, δεκτές έγιναν οι παραιτήσεις των Μ. Ξενογιαννακοπούλου, Γ. Γεωργίου, Γ. Κουτσούκου, Α. Γεωργιάδη και Α. Ροντούλη. Οι συγκεκριμένες υπουργικές θέσεις θα παραμείνουν κενές, αφού, όπως ανακοίνωσε χτες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Π. Καψής, «δεν θα υπάρξει ανασχηματισμός». Σύμφωνα, εξάλλου, με πληροφορίες, η υπουργός Παιδείας, Α. Διαμαντοπούλου,
έθεσε και χτες θέμα παράτασης της θητείας της συγκυβέρνησης, πρόταση
που στήριξαν και άλλοι υπουργοί που προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ.
Ενοπλοι «ράμπο» στο σβέρκο των ναυτεργατών
Εγκρίθηκε χτες στο Yπουργικό Συμβούλιο το επικίνδυνο και απαράδεκτο νομοσχέδιο
Το
επικίνδυνο για την ζωή των ναυτεργατών και συνολικά την προστασία της
ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, νομοσχέδιο, που προβλέπει την παρουσία
ένοπλων «φρουρών» στα εμπορικά πλοία, ενέκρινε χτες το απόγευμα το
Υπουργικό Συμβούλιο, ικανοποιώντας μία ακόμα αξίωση του εφοπλιστικού
κεφαλαίου.
Πρόσχημα για την προώθηση αυτού του νομοθετικού εκτρώματος, εμφανίζει η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από το αρμόδιο υπουργείο, «την κλιμακούμενη αύξηση των πειρατικών επιθέσεων διεθνώς» και ότι «έρχεται να καλύψει το θεσμικό κενό για την προστασία των υπό ελληνική σημαία εμπορικών πλοίων από πειρατικές επιθέσεις, που έχει ως αποτέλεσμα να διαγράφονται από το ελληνικό νηολόγιο πλοία του εμπορικού μας στόλου και να υψώνουν σημαίες άλλων Κρατών στις οποίες υπάρχει σχετική νομοθεσία».
Η πραγματικότητα, όμως, είναι άλλη. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που εξασφαλίζει την παραπέρα ένταση της άγριας εκμετάλλευσης των ναυτεργατών και μάλιστα με την επιβολή ένοπλης βίας, ενώ ενσωματώνει τον εμπορικό στόλο ακόμα πιο βαθιά στους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, όπως αυτοί που εκδηλώνονται στον Κόλπο του Αντεν, με θύματα τους λαούς και τους ναυτεργάτες.
Στο κείμενο του νομοσχεδίου που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα, δεν γίνεται πλέον λόγος μόνο για «ιδιώτες ένοπλους φρουρούς» στα πλοία, όπως τα αρχικά κείμενα, αλλά έχει συμπεριληφθεί διάταξη στο άρθρο 12 που προβλέπει ότι στα πλοία, μετά από αίτηση του πλοιοκτήτη, μπορούν να επιβαίνουν και «ράμπο» του Λιμενικού!
Συγκεκριμένα αναφέρεται: «Κατόπιν αίτησης του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή πλοίου υπό ελληνική σημαία που περιέχει στοιχεία εξατομίκευσης του πλοίου καθώς και ανάλυση του εκτιμώμενου κινδύνου, η οποία διαμορφώνεται αφού ληφθούν υπόψη ο πλους, η κατηγορία και τα χαρακτηριστικά του πλοίου, οι συνιστώμενες από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό Πρακτικές Βέλτιστης Διαχείρισης και οι απόψεις του πλοιάρχου του πλοίου, οι υπηρεσίες ασφαλείας του Μέρους Α΄ του παρόντος νόμου μπορεί να παρέχονται από ένοπλα τμήματα που συγκροτούνται από εξειδικευμένα στελέχη των ειδικών μονάδων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής».
Επιπλέον, αλλάζει ο χαρακτήρας της εργασίας του πλοιάρχου, ο οποίος, πλέον είναι υποχρεωμένος να αναλάβει στρατιωτικό ρόλο αφού οι ένοπλοι φρουροί «τελούν υπό την εξουσία του». Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, ο τύπος και η ποσότητα, θα καθορίζεται με την έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων, ενώ ο αριθμός των φρουρών που θα επιβαίνουν στο πλοίο, δεν αναφέρεται.
πηγή ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πρόσχημα για την προώθηση αυτού του νομοθετικού εκτρώματος, εμφανίζει η συγκυβέρνηση του μαύρου μετώπου, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση που εκδόθηκε από το αρμόδιο υπουργείο, «την κλιμακούμενη αύξηση των πειρατικών επιθέσεων διεθνώς» και ότι «έρχεται να καλύψει το θεσμικό κενό για την προστασία των υπό ελληνική σημαία εμπορικών πλοίων από πειρατικές επιθέσεις, που έχει ως αποτέλεσμα να διαγράφονται από το ελληνικό νηολόγιο πλοία του εμπορικού μας στόλου και να υψώνουν σημαίες άλλων Κρατών στις οποίες υπάρχει σχετική νομοθεσία».
Η πραγματικότητα, όμως, είναι άλλη. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που εξασφαλίζει την παραπέρα ένταση της άγριας εκμετάλλευσης των ναυτεργατών και μάλιστα με την επιβολή ένοπλης βίας, ενώ ενσωματώνει τον εμπορικό στόλο ακόμα πιο βαθιά στους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, όπως αυτοί που εκδηλώνονται στον Κόλπο του Αντεν, με θύματα τους λαούς και τους ναυτεργάτες.
Στο κείμενο του νομοσχεδίου που δόθηκε χτες στη δημοσιότητα, δεν γίνεται πλέον λόγος μόνο για «ιδιώτες ένοπλους φρουρούς» στα πλοία, όπως τα αρχικά κείμενα, αλλά έχει συμπεριληφθεί διάταξη στο άρθρο 12 που προβλέπει ότι στα πλοία, μετά από αίτηση του πλοιοκτήτη, μπορούν να επιβαίνουν και «ράμπο» του Λιμενικού!
Συγκεκριμένα αναφέρεται: «Κατόπιν αίτησης του πλοιοκτήτη ή διαχειριστή πλοίου υπό ελληνική σημαία που περιέχει στοιχεία εξατομίκευσης του πλοίου καθώς και ανάλυση του εκτιμώμενου κινδύνου, η οποία διαμορφώνεται αφού ληφθούν υπόψη ο πλους, η κατηγορία και τα χαρακτηριστικά του πλοίου, οι συνιστώμενες από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό Πρακτικές Βέλτιστης Διαχείρισης και οι απόψεις του πλοιάρχου του πλοίου, οι υπηρεσίες ασφαλείας του Μέρους Α΄ του παρόντος νόμου μπορεί να παρέχονται από ένοπλα τμήματα που συγκροτούνται από εξειδικευμένα στελέχη των ειδικών μονάδων του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής».
Επιπλέον, αλλάζει ο χαρακτήρας της εργασίας του πλοιάρχου, ο οποίος, πλέον είναι υποχρεωμένος να αναλάβει στρατιωτικό ρόλο αφού οι ένοπλοι φρουροί «τελούν υπό την εξουσία του». Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, ο τύπος και η ποσότητα, θα καθορίζεται με την έκδοση κοινών υπουργικών αποφάσεων, ενώ ο αριθμός των φρουρών που θα επιβαίνουν στο πλοίο, δεν αναφέρεται.
πηγή ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου