Οι
εξελίξεις βεβαιώνουν ότι λύση για τους εργαζόμενους και το λαό είναι ο
Δημόσιος Ενιαίος Φορέας ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας
Την ίδια στιγμή, δεν εφαρμόζουν ούτε καν τις προβλεπόμενες νομοθετικές απαιτήσεις για την προστασία των εργαζομένων απ' τον επαγγελματικό κίνδυνο και τη μείωση των εργατικών ατυχημάτων. Αυτές οι μεθοδεύσεις σαν μόνη στόχευση έχουν την προστασία των κερδών των εργοδοτών. Καμιά βελτίωση και δουλειά δε φέρνουν στον κλάδο παρά πιέζουν ακόμα πιο κάτω την τιμή της εργατικής δύναμης. Η κυβέρνηση του μαύρου μετώπου (ΠΑΣΟΚ - ΝΔ - ΛΑ.Ο.Σ.) και η εργοδοσία επιχειρούν να ενοχοποιήσουν τους εργαζομένους για τη σημερινή κατάσταση. Ισχυρίζονται ότι τα «υψηλά» μεροκάματα, οι κατακτήσεις των εργαζομένων περιορίζουν την «ανταγωνιστικότητα» των ναυπηγείων και «διώχνουν» τις δουλειές.
Η στήριξη της πλουτοκρατίας οδηγεί τα ναυπηγεία σε συρρίκνωση
Η
πραγματικότητα τους διαψεύδει. Ολοι γνωρίζουμε ποια είναι η κατάληξη
της πολιτικής που στήριξε με τεράστια κρατική χρηματοδότηση, με χρήματα
του λαού, τους μεγαλομετόχους ιδιοκτήτες των ναυπηγείων και διευκόλυνε
το ξεζούμισμα των εργαζομένων. Από 20.000 εργαζομένους το 1985, σήμερα
εργάζονται λιγότεροι από 4.000 στις βασικές μονάδες του κλάδου, με πολύ
χαμηλότερες εργασιακές σχέσεις, μειωμένους μισθούς και δικαιώματα και
βέβαια ό,τι συμβαίνει στα ναυπηγεία συμβαίνει και σε άλλους βασικούς
κλάδους της ελληνικής βιομηχανίας. Η ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων,
οι επαίσχυντες συμφωνίες με την HDW και την Abu Dabi για τα ναυπηγεία
Σκαραμαγκά και το κλείσιμο του εμπορικού τους τμήματος, η προσπάθεια για
αλλαγή χρήσης χώρων του λιμανιού του Πειραιά από χώρους
ναυπηγοεπισκευής σε χώρους μεταφοράς εμπορευμάτων, η χρηματοδότηση με
την εγγύηση του ελληνικού κράτους για ναυπηγήσεις στην Κίνα, η
χρηματοδότησή τους με χρήματα του ελληνικού λαού, για να ναυπηγήσουν νέα
ακτοπλοϊκά πλοία σε όποια χώρα θέλουν και όχι στην Ελλάδα, είναι μερικά
μόνο επεισόδια από τις πολιτικές τους αποφάσεις που συρρίκνωσαν τον
κλάδο. Επίσης, η ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ και η 6η και 7η κοινοτική
οδηγία επιτάχυναν τη συρρίκνωση στη ναυπηγοπισκευαστική βιομηχανία της
χώρας. Η πραγματικότητα τους διαψεύδει. Οι διάφοροι κεφαλαιοκράτες
«σωτήρες» απ' την εποχή του Νιάρχου μέχρι την Thyssen Krupp... απέδειξαν
στην πράξη ότι έχουν σα μοναδικό στόχο τη μεγιστοποίηση του κέρδους
τους. Σ' αυτό το βωμό θυσιάζουν με τις επιλογές τους υπαρκτές
παραγωγικές και επισκευαστικές δυνατότητες. Γι' αυτό, για παράδειγμα στα
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ενδιαφέρθηκαν μόνο για τις γνωστές παραγγελίες
πολεμικών πλοίων. Οι πολιτικές των κομμάτων ΠΑΣΟΚ - ΝΔ είναι
συνυπεύθυνες, γιατί διευκόλυναν αυτά τα σχέδια του κεφαλαίου στον κλάδο
και αυτό αποτελεί άλλον ένα λόγο για να καταδικαστούν και να απομονωθούν
από το λαό.Επιβεβαιώθηκε η προειδοποίηση του ΚΚΕ ότι η ένταξη στην ΕΕ θα έχει ανάμεσα στις άλλες συνέπειες στο λαό, και αρνητικές επιπτώσεις σε κλάδους με παράδοση στην Ελλάδα ανάμεσά τους και τα ναυπηγεία. Η σημερινή κυβέρνηση του μαύρου μετώπου προχωράει ένα βήμα περαιτέρω στη συρρίκνωση των ναυπηγείων. Με τον ψευδεπίγραφο τίτλο του «Ενιαίου Φορέα» προωθεί το σχέδιο για τη συνένωση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Ελευσίνας και της Ζώνης κάτω από μια ενιαία καπιταλιστική ιδιοκτησία και διεύθυνση και μάλιστα δίνοντας δώρο σε αυτήν τη νέα επιχείρηση 100.000.000 ευρώ, καθώς και υποσχέσεις για κρατικές παραγγελίες. Αυτή η εξέλιξη που εκτός από την κυβέρνηση διαφημίζεται και από τις εργοδοτικές και κυβερνητικές συνδικαλιστικές ηγεσίες, αποτελεί νέα επίθεση απέναντι στους εργαζομένους του κλάδου:
- Πρόκειται για σχέδιο που οδηγεί σε παραπέρα συρρίκνωση, αφού αν εφαρμοστεί και άλλοι εργαζόμενοι θα βρεθούν στο δρόμο. Το εργατικό δυναμικό στη νέα εταιρεία θα είναι ακόμα λιγότερο.
- Θα θερίσουν κι άλλο τους μισθούς και τα δικαιώματα των εργατών. Οσοι εργαζόμενοι δεν χάσουν τη δουλειά τους, θα παραδοθούν στο νέο ιδιοκτήτη χωρίς κατακτήσεις, χωρίς τις υπάρχουσες συμβάσεις εργασίας.
- Τμήματα και δραστηριότητες των ναυπηγείων που δε θα αποδίδουν το προσδοκώμενο κέρδος, θα παύουν να υφίστανται, θα απαξιωθούν περαιτέρω οι υποδομές των ναυπηγείων.
- Μόνο το καπιταλιστικό κέρδος θα υπηρετείται και σε αυτήν την επιχείρηση (ανεξάρτητα από τον τίτλο της) και όχι οι λαϊκές ανάγκες και το δικαίωμα των εργαζομένων των ναυπηγείων για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα.
Υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του κλάδου
Η Ελλάδα έχει όλες τις προϋποθέσεις, αλλά και την ανάγκη για την ανάπτυξη ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.
Εχει ειδικευμένους και έμπειρους τεχνίτες, έχει σημαντικές υποδομές
(παρά τη χρόνια απαξίωσή τους) που μπορούν να εκσυγχρονιστούν, έχει τη
δυνατότητα για παροχή χάλυβα και αλουμινίου από την εγχώρια
μεταλλοβιομηχανία. Την ίδια στιγμή, η χώρα έχει αυξημένες ανάγκες για
σύγχρονη, τακτική, φτηνή και ασφαλή ακτοπλοΐα καθώς και ανάγκη για τη
διατήρηση πολεμικού στόλου για την προστασία των κυριαρχικών δικαιωμάτων
της χώρας.Το εμπόδιο στην ανάπτυξη και εξέλιξη της ναυπηγοεπισκευής είναι η καπιταλιστική ιδιοκτησία, το καπιταλιστικό κέρδος. Οι καπιταλιστές σχεδιάζουν και διευθύνουν τα ναυπηγεία και τα άλλα μέσα παραγωγής με μόνο κριτήριο πώς θα αποκομίσουν το μέγιστο κέρδος. Γι' αυτό ολόκληροι κλάδοι που είναι αναγκαίοι για τη χώρα και το λαό διαλύονται όταν οι καπιταλιστές δεν ικανοποιούνται από την κερδοφορία τους. Αυτή είναι η ανάπτυξή τους, η καπιταλιστική ανάπτυξη. Γι' αυτό το ΚΚΕ διακηρύσσει ότι οι πλουτοκράτες είναι παράσιτα που μπαίνουν εμπόδιο στην κοινωνική εξέλιξη και στη φιλολαϊκή ανάπτυξη της χώρας.
Τα ναυπηγεία, τα εργοστάσια, γενικά τα μέσα παραγωγής μπορούν, αν τεθούν στην υπηρεσία του λαού, να βελτιώσουν τη ζωή του, να αυξήσουν το πλούτο του, να εξασφαλίσουν δουλειά για όλους. Οι εργάτες πρέπει να πάρουν τα ναυπηγεία, τα πλοία, τα εργοστάσια, γενικά τα βασικά και συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής από τα χέρια των καπιταλιστών και να τα μετατρέψουν σε λαϊκή - κοινωνική ιδιοκτησία. Κριτήριο της παραγωγής να γίνει η ικανοποίηση των διευρυνόμενων λαϊκών αναγκών αντί του καπιταλιστικού κέρδους. Η καπιταλιστική ανάπτυξη, το συμφέρον των μονοπωλίων δεν είναι μονόδρομος. Υπάρχει και άλλος δρόμος, ο δρόμος της λαϊκής οικονομίας. Μόνο στα πλαίσια της λαϊκής οικονομίας μπορεί να υπάρξει ενιαίο κεντρικό σχέδιο για τη λειτουργία, συντήρηση, ανάπτυξη όλων των χώρων ναυπηγοεπισκευής και των ναυπηγείων στην Ελλάδα. Σε αυτά τα πλαίσια θα γίνεται και κεντρικός προγραμματισμός για τις ναυπηγήσεις και επισκευές. Ο κεντρικός σχεδιασμός της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας θα γίνεται από Δημόσιο Ενιαίο Φορέα, σε πλήρη αντιδιαστολή από τον φορέα που διαφημίζει η κυβέρνηση και οι συμβιβασμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες, αφού θα πρόκειται για όργανο σχεδιασμού και ελέγχου των εργατών, όχι μονοπωλιακή καπιταλιστική επιχείρηση.
Το ΚΚΕ σε καλεί να πάρεις τη θέση σου στην πάλη για την ανατροπή αυτής της πολιτικής. Στο δρόμο της συγκρότησης του Λαϊκού Μετώπου, της κοινωνικής συμμαχίας της εργατικής τάξης με τα άλλα λαϊκά στρώματα, τους μικρούς επαγγελματίες, εμπόρους, βιοτέχνες, τη φτωχή αγροτιά, τις γυναίκες, τη νεολαία. Η Λαϊκή Συμμαχία θα βάλει σαν στόχο όχι μόνο την ανατροπή αυτής ή της επόμενης κυβέρνησης αλλά την ανατροπή συνολικά της πολιτικής των μονοπωλίων και των κομμάτων που την υπηρετούν. Στη θέση της δικτατορίας των μονοπωλίων να βάλουμε τη δική μας λαϊκή εξουσία, στη θέση του κέρδους να βάλουμε τις δικές μας ανάγκες.
ΚΑΜΙΑ ΘΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΟΥΤΟΚΡΑΤΙΑ
ΜΕΤΩΠΟ ΛΑΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ».
ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Σήμερα η πικετοφορία για την ανεργία
Στις 6 μ.μ. στην πλατεία Κάνιγγος
Εντείνει την πάλη του το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας,
απαιτώντας άμεσα μέτρα για την προστασία των ανέργων, αλλά και
κλιμακώνοντας τον αγώνα του για την υπεράσπιση της λαϊκής οικογένειας.
Σήμερα, Πέμπτη 26 Γενάρη, στις 6 μ.μ., στην πλατεία Κάνιγγος, πραγματοποιεί πικετοφορία στους δρόμους της πόλης, απαιτώντας: Μέτρα
προστασίας των ανέργων. Εκτακτο επίδομα. Δωρεάν ιατροφαρμακευτική
περίθαλψη. Υπογραφή ικανοποιητικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας. Να
καταργηθούν όλα τα χαράτσια.
πηγή ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
πηγή ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου