ΤΑΞΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

ΤΑΞΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕ ΟΡΑΜΑ ΤΗΝ ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
"AMAT VICTORIA CURAM"="H ΝΙΚΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ"
για επικοινωνία και για τις αναρτήσεις,
τις σκέψεις και τις γνώμες σας,στο: predatorus_preda@easy.com

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ

Παρασκευή 27 Μάη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελ. /32     
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Τεχνολογικά Λύκεια» - προθάλαμος διά βίου εκμετάλλευσης
Σχέδιο για «Τεχνολογικό Λύκειο» που θα αντικαταστήσει τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ παρουσίασε χτες η κυβέρνηση
Eurokinissi
Πρόταση για «Τεχνολογικά Λύκεια» παρουσίασε, χτες, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, επιδιώκοντας να «στείλει» όσο περισσότερους μαθητές στην τεχνική εκπαίδευση, από νωρίς, ώστε να διαμορφωθεί μια μισοκαταρτισμένη μάζα εργατικού δυναμικού, για πιο γρήγορη και «ολοκληρωμένη» εκμετάλλευση. Η τεχνολογική επαγγελματική εκπαίδευση παρουσιάστηκε σαν μια ευκαιρία γρήγορης αποκατάστασης για τους νέους και, ήδη, έχει ετοιμαστεί ένα προπαγανδιστικό υλικό (βίντεο κ.ά.), ώστε να γίνει πιο ελκυστική επιλογή. Το υπουργείο Παιδείας έχει σκοπό να καταθέσει το νομοσχέδιο το φθινόπωρο και από το σχολικό έτος 2012 - 2013 να υλοποιήσει ολοκληρωμένα την πρότασή του, η οποία από την αρχή ως το τέλος στρέφεται ενάντια στα παιδιά απ' τα λαϊκά στρώματα.Τα ΕΠΑΛ και οι ΕΠΑΣ καταργούνται και θα θεσμοθετηθεί ένας «ενιαίος τύπος Τεχνολογικού Σχολείου». Η διάρκεια σπουδών στο Τεχνολογικό Λύκειο θα είναι «3+1». Τα 3 χρόνια θα είναι υποχρεωτικά, ενώ το επιπλέον έτος θα είναι προαιρετικό, αλλά θα εντάσσεται στο «τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα», μέσω των Τμημάτων Ειδίκευσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΤΕΕ) που θα ιδρυθούν. Οσοι ολοκληρώνουν την τριετή εκπαίδευση θα «κατατάσσονται» στο επίπεδο 2 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, ενώ οι απόφοιτοι των ΕΤΕΕ θα κατατάσσονται στο επίπεδο 3. Να υπενθυμίσουμε πως το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων θα είναι ένα εργαλείο για τους εργοδότες. Σε αυτό θα μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι τα απολυτήρια, τα πτυχία και οι διάφορες βεβαιώσεις κ.ά.
Ειδικότητες που θα επιλέγει η «αγορά»
Στα Τεχνολογικά Λύκεια θα θεσμοθετηθούν η πρακτική άσκηση και η μαθητεία, που θα ...προσαρμόζονται «στις τοπικές συνθήκες της κάθε περιοχής, σε συνεργασία με τους επαγγελματικούς φορείς». Με λίγα λόγια, η πρακτική άσκηση και η μαθητεία θα είναι απλήρωτη δουλειά, την οποία θα «προσφέρουν» ή θα συνδιαμορφώνουν οι εργοδότες. Η παρέμβαση της «αγοράς» (δηλαδή των επιχειρήσεων) θα υπάρχει ακόμα και στις ειδικότητες των Τεχνολογικών Λυκείων, αφού αυτές θα προσδιορίζονται «με βάση τις παραγωγικές ανάγκες της χώρας σε συνεργασία με τα παραγωγικά υπουργεία, τις ανάγκες του παραγωγικού περιβάλλοντος και τις ανάγκες απασχόλησης σε τοπικό επίπεδο». Αν και αυτό φαντάζει σαν υπόσχεση για πιο άμεση απορρόφηση των αποφοίτων στην παραγωγή, δεν είναι έτσι, γιατί η ζήτηση της αγοράς σε ειδικότητες είναι πρόσκαιρη, αλλάζει διαρκώς και διέπεται από την αναρχία της καπιταλιστικής παραγωγής, καθιστώντας έτσι και την εκπαίδευση σ' αυτές τις δομές γρήγορα αναλώσιμη.
Ανακοινώθηκε, επίσης, η ένταξη των προγραμμάτων σπουδών στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών μονάδων, ώστε οι απόφοιτοι των Τεχνολογικών Λυκείων από τη μια να αποτελούν αντικείμενα εκμετάλλευσης και πανευρωπαϊκά και, από την άλλη, να προσπαθούν να αντισταθμίζουν τη γρήγορη απαξίωση των γνώσεών τους με διαρκείς επανακαταρτίσεις.
Η «ελκυστική» πρόταση του υπουργείου Παιδείας για «προώθηση νομοθετικά κατοχυρωμένων επαγγελματικών δικαιωμάτων για όλες τις ειδικότητες» στο Τεχνολογικό Λύκειο δεν είναι τίποτα άλλο από μια ακόμα «βεβαίωση σπουδών». Ο αυριανός εργαζόμενος, άλλωστε, με το σύστημα της Διά Βίου Μάθησης, θα επιδιώκει διαρκώς ν' ανανεώνει τα προσόντα του και να τα πιστοποιεί. Μέρος αυτής της διαρκούς πιστοποίησης θα είναι και η «βεβαίωση» ειδικότητας απ' το Τεχνολογικό Λύκειο. Ετσι, το Τεχνολογικό Λύκειο δε θα είναι ακριβώς λύκειο αλλά ...ένα «τοπικό κέντρο παροχής γνώσεων και δεξιοτήτων» που θα «προσφέρει» «εναλλακτικές διαδρομές». Ενα «κέντρο» το οποίο θα συνδεθεί και με τις δομές Διά Βίου Μάθησης (κατάρτισης και επανακατάρτισης). Πρακτικά, θα συνεχιστούν οι διάφορες ταχύτητες στην τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, αφού θα υπάρχει το τριετές πτυχίο, το τετραετές πτυχίο μέσω των ΕΤΕΕ, ενώ θα ακολουθεί ο μαραθώνιος των πιστοποιητικών και των βεβαιώσεων απ' τις δομές Διά Βίου Μάθησης, για επανακατάρτιση.
Κοροϊδία περί «πρόσβασης» στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Στο Τεχνολογικό Λύκειο οι ώρες για τα μαθήματα ειδικότητας θα αυξηθούν, σε σχέση με τα ΕΠΑΛ και τις ΕΠΑΣ. Στη Β' τάξη οι ώρες για την ειδικότητα θα είναι 580 ετησίως (στα ΕΠΑΛ είναι 522), ενώ στη Γ' τάξη θα είναι 783 (στα ΕΠΑΛ είναι 667). Ο μαθητής θα αποφασίζει για τον τομέα που θα ακολουθήσει στη Β' Τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου, ενώ η Α' τάξη θα έχει σχεδόν κοινά μαθήματα με το Γενικό Λύκειο και στο τέλος της οι μαθητές θα έχουν τη δυνατότητα να μεταπηδήσουν στη Β' τάξη του Γενικού Λυκείου.
Το υπουργείο λέει επίσης ότι «η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση δεν είναι η βασική προτεραιότητα του Τεχνολογικού Λυκείου». Πρακτικά, λέει ότι «όποιος τελειώνει τη Γ' τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου, θα έχει πρόσβαση στα ΤΕΙ συμμετέχοντας σε ειδικές εξετάσεις», ενώ όποιος ολοκληρώνει το τέταρτο (προαιρετικό) έτος «και εφόσον έχει επιτύχει στις εξετάσεις πιστοποίησης, θα έχει πρόσβαση στα ΤΕΙ, χωρίς εισαγωγικές εξετάσεις, με κριτήρια που θα οριστούν από το υπουργείο Παιδείας και τα ΤΕΙ»! Οσοι έχουν καταφέρει να κάνουν όλη αυτή τη διαδρομή θα εισάγονται σε Τμήματα ΤΕΙ αντίστοιχα του τομέα της ειδικότητάς τους. Επίσης, θα υπάρχει και μια άλλη «εναλλακτική διαδρομή»: Στη Γ' τάξη του Τεχνολογικού Λυκείου θα υπάρχει τμήμα «Γενικής Παιδείας», για τους μαθητές που θα αποφασίσουν να δώσουν πανελλήνιες.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ενίσχυση των ταξικών φραγμών
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ
Για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Τεχνολογικό Λύκειο το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ με ανακοίνωσή του τονίζει:
«Οσα ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας για το "Τεχνολογικό Λύκειο" συνιστούν ενίσχυση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση των παιδιών της λαϊκής οικογένειας, συνθέτουν το παζλ της πιο στενής σύνδεσης της εκπαίδευσης με την επιδίωξη της πλουτοκρατίας να φθηνύνει ακόμα περισσότερο η τιμή της εργατικής δύναμης.
  • Το σύνθημα του υπουργείου Παιδείας για την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση ως ισχυρή συνιστώσα ανάπτυξης είναι ψέμα. Η ίδια η πείρα της λαϊκής οικογένειας επιβεβαιώνει ότι η καπιταλιστική ανάπτυξη μόνο δεινά μπορεί να φέρει για το λαό. Η ανεργία δε λύνεται με τη στροφή στην ΤΕΕ. Αυτό που ικανοποιείται είναι η προσφορά φθηνού εργατικού δυναμικού.
  • Οταν η κυβέρνηση μιλάει για μια "διακριτή βαθμίδα" με πιστωτικές μονάδες και "εκπαιδευτικές διαδρομές και προγράμματα", ξεθεμελιώνει ό,τι έχει απομείνει από το δομημένο πρόγραμμα που θα δίνει πτυχίο και επάγγελμα.
  • Το υπουργείο Παιδείας κάνει σαφές ότι οι ειδικότητες και η πρακτική άσκηση θα είναι σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους και τις ανάγκες της αγοράς, δένει τις αλλαγές στο Τεχνολογικό Λύκειο με την προώθηση της διοικητικής αναδιάρθρωσης ("Καλλικράτης").
  • Το πτυχίο του Τεχνολογικού Λυκείου θα είναι χωρίς αντίκρισμα. Θα είναι ένα συμπλήρωμα στα προσόντα (τυπικά - άτυπα - μη τυπικά) που θα πιστοποιούνται από τους επαγγελματικούς φορείς.
  • Η πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που δήθεν θα δίνει με την επιλογή προγράμματος γενικής παιδείας στον τρίτο χρόνο του Τεχνολογικού Λυκείου είναι η κοροϊδία και εμπαιγμός μιας βαθιάς ταξικά δομημένης διαδρομής που δεν έχει επιστροφή.
Οι νέες ρυθμίσεις για την Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση επιβεβαιώνουν ότι η κυρίαρχη στις μέρες μας πολιτική αντιστρατεύεται τις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες και δυνατότητες, γιατί, ενώ η εξέλιξη της επιστήμης και της τεχνολογίας απαιτεί ανθρώπους με πολύ υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο από αυτό των προηγούμενων γενιών, τα κέρδη της πλουτοκρατίας απαιτούν επιφανειακές καταρτίσεις και "απασχολήσιμους".
Εδώ και τώρα η νεολαία, ο λαός να παλέψει για:
  • Τη δημιουργία επαγγελματικών σχολών αποκλειστικά δημόσιων και δωρεάν για τους νέους, οι οποίες θα είναι ενταγμένες στο εκπαιδευτικό σύστημα. Την κατάργηση κάθε πιστοποίησης, κάθε επαγγελματικών εξετάσεων, το πτυχίο να είναι η μόνη προϋπόθεση για το επάγγελμα.
  • Ενιαίο δημόσιο και δωρεάν δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά μέχρι την ηλικία των 18.
  • Ενα σχολείο που στο εύρος και το βάθος του απαιτεί νέα, συλλογική μορφή οργάνωσης της εργασίας κι άλλη εξουσία, με το λαό αφέντη και νοικοκύρη στην οικονομία του τόπου του».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου