ΤΑΞΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

ΤΑΞΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕ ΟΡΑΜΑ ΤΗΝ ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
"AMAT VICTORIA CURAM"="H ΝΙΚΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ"
για επικοινωνία και για τις αναρτήσεις,
τις σκέψεις και τις γνώμες σας,στο: predatorus_preda@easy.com

Κυριακή 21 Νοεμβρίου 2010

Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΗΣ

ΕΚΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΓΚΡΕΜΟΥΤΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ

Από την πρώτη στιγμή της λειτουργίας του, το Μουσείο Μπενάκη της Οδού Πειραιώς συνέδεσε το δημοφιλές Πωλητήριο του με την παρουσία ενός σημαντικού αριθμού διακεκριμένων εκπροσώπων των εφαρμοσμένων τεχνών στην Ελλάδα, προσφέροντας τους μια φιλόξενη και διαρκώς ανανεούμενη στέγη. Στα έξι χρόνια λειτουργίας του Πωλητηρίου οι καλλιτέχνες αυτοί κατέθεσαν τις προτάσεις τους ακυρώνοντας πολλές φορές το ζήτημα της διαφοροποίησης μεταξύ χρηστικού διακοσμητικού αντικειμένου ή αντικειμένου τέχνης που δεν έχει ουσιαστική χρησιμότητα, με αποτέλεσμα να προκύπτουν μοναδικές αυθεντικές, συλλεκτικές θα λέγαμε δημιουργίες.


Στο ελληνικό τοπίο της εικαστικής παραγωγής όπου ακόμη υφίσταται η διάκριση μεταξύ υψηλής και χρηστικής, πλαστικής και εφαρμοσμένης τέχνης, η διευρυμένη παρουσία αυτών των καλλιτεχνών στο Μουσείο Μπενάκη καθίσταται σχεδόν μοναδική.

Για να αναδειχθούν οι δημιουργίες αυτές, ολοκληρωμένες ασκήσεις αισθητικής και τέχνης , περιεχομένου και φόρμας, εγκαινιάζεται στο χώρο του Πωλητηρίου ένας κύκλος μικρών εκθέσεων Ελλήνων και ξένων δημιουργών(πρωτοπόρων στις Εφαρμοσμένες τέχνες) με τίτλο «ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΥΛΗ».

Η ενότητα της Γεωργίας Γκρεμούτη που με τον εύγλωττο τίτλο «ΑΛΛΑΓΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ» και με τη χρήση ευτελών υλικών που μεταμορφώνονται από την ίδια έχει ως αφετηρία της ένα αντικείμενο- σύμβολο του σημερινού καταναλωτικού τρόπου ζωής, την χάρτινη τσάντα μίας χρήσης. Ένα αντικείμενο καθημερινό, φθηνό, που μετά την χρήση του η ανακύκλωση είναι ίσως η καλύτερη κατάληξη.

H Γεωργία Γκρεμούτη, γλύπτρια μα και σημαντική εκπρόσωπος των εφαρμοσμένων τεχνών στην Ελλάδα, χρησιμοποιεί εδώ και πολλά χρόνια το χαρτί γνωρίζοντας καλά τόσο τις δυνατότητες όσο και τα όριά του, τις εναλλακτικές πειραματισμού αλλά και τις εγγενείς δυσκολίες που συνεπάγεται η τιθάσσευση της ακατέργαστης πρώτης του ύλης. Υπαινισσόμενο εκλεκτικές συγγένειες τόσο με την παραδοσιακή υφαντική και τη μέθοδο Origami όσο και με τον σύγχρονο εικαστικό λόγο, το χαρτί μεταμορφώνεται στα χέρια της διαδοχικά, μέσα από αλλεπάλληλες τσακίσεις και πτυχώσεις, τυλίγματα και ξετυλίγματα, μαθηματικές εξισώσεις και μαγικές αλχημείες, αποκαλύπτοντας μια αναπάντεχα ποιητική πλαστική διάσταση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου