ΤΑΞΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

ΤΑΞΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕ ΟΡΑΜΑ ΤΗΝ ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
"AMAT VICTORIA CURAM"="H ΝΙΚΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ"
για επικοινωνία και για τις αναρτήσεις,
τις σκέψεις και τις γνώμες σας,στο: predatorus_preda@easy.com

Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2012

Αποκαλυπτήρια της «μερικής απασχόλησης»



Παπαγεωργίου Βασίλης
Ψέμα είναι ότι η «μερική απασχόληση» είναι το διαβατήριο για μια κανονική δουλειά. Αντίθετα, όπως κάθε μορφή «ελαστικής εργασίας» δίνει τη δυνατότητα στους εργοδότες να αυξάνουν το περιθώριο του κέρδους, με την εκμετάλλευση της φθηνότερης εργατικής δύναμης. Στα συμπεράσματα αυτά καταλήγει κανείς διαβάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας του γερμανικού ιδρύματος κοινωνικών ερευνών Hans-Βockler, σχετικά με τα αποτελέσματα της μεταρρύθμισης της αγοράς εργασίας τα τελευταία 9 χρόνια στη Γερμανία.Η «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ» άρχισε το 2003 από την κυβέρνηση Σοσιαλδημοκρατών - Πρασίνων υπό τον Γκέρχαρντ Σρέντερ. Ενα από τα χαρακτηριστικά της ήταν η απορρύθμιση της σταθερής εργασίας στο όνομα της «απασχόλησης» και της «ανταγωνιστικότητας». Ο θεσμός της «μίνι εργασίας» (minijobs) που καθιερώθηκε στο πλαίσιο εκείνης της μεταρρύθμισης εκθειάστηκε από πολλούς Ευρωπαίους ηγέτες, όπως ο Νικολά Σαρκοζί, που επιχείρησε να επιβάλει ανάλογο μοντέλο στη Γαλλία.
Πρόκειται για δουλειές με αμοιβές που δεν ξεπερνούν τα 400 ευρώ μηνιαίως και οι οποίες μπορούν να υπάρχουν παράλληλα με ένα επίδομα κοινωνικής βοήθειας ή επιπλέον μια «παραδοσιακή» εργασία.
Αφού προηγήθηκαν η δραστική περικοπή των επιδομάτων ανεργίας και η σμίκρυνση του χρόνου επιδότησης των ανέργων, τα «minijobs» εμφανίστηκαν από τη γερμανική κυβέρνηση ως κίνητρο για τους ανέργους για να αναζητήσουν εργασία. Ηταν τότε που οι άνεργοι κατηγορήθηκαν ότι προτιμούν τη «θαλπωρή» του επιδόματος ανεργίας και... τεμπελιάζουν.
ΟΜΩΣ ΤΑ «MINIJOBS» έχουν το πλεονέκτημα για τους εργοδότες ότι είναι σχεδόν εντελώς απαλλαγμένα από δαπάνες Κοινωνικής Ασφάλισης. Ετσι, οι εργαζόμενοι αυτής της κατηγορίας δεν έχουν δικαίωμα για τη λήψη κανενός επιδόματος υγείας ή ανεργίας. Εκτός και αν έχουν οι ίδιοι τη δυνατότητα να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές. Κάτι που μοιάζει με ανέκδοτο αν υπολογίσουμε ότι οι μηνιαίες αποδοχές τους δεν ξεπερνούν τα 400 ευρώ.
Το ίδρυμα σημειώνει ότι σχεδόν το 90% αυτών των θέσεων εργασίας εντάσσεται στην κατηγορία των πολύ χαμηλόμισθων και υπογραμμίζει ότι μόνον για το 9% των 7,3 εκατομμυρίων ατόμων που τις καταλαμβάνουν λειτουργούν ως διαβατήριο για μια κανονική δουλειά.
ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΣΗΜΕΙΩΘΕΙ ότι η εργασία αυτού του τύπου είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη στον κλάδο των ξενοδοχείων, της εστίασης, του λιανικού εμπορίου και των εταιρειών παροχής υπηρεσιών. Κατά μέσον όρο, ένας «μινιτζόμπερ» κερδίζει δύο φορές λιγότερα την ώρα από έναν πλήρως απασχολούμενο, υπογραμμίζουν οι ερευνητές του ιδρύματος. Υπολογίζεται ότι το 90% των «minijobers» εργάζονται για λιγότερα από 9,76 ευρώ μεικτά την ώρα στη δυτική Γερμανία και για λιγότερα από 7,03 ευρώ την ώρα στην ανατολική Γερμανία, ποσό που δεν επιτρέπει στον εργαζόμενο να ξεπεράσει το όριο της φτώχειας.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει ... ταχύτητα
Μετά από δεκάδες χιλιάδες απολύσεις και τη γενναία οικονομική υποστήριξη των κυβερνήσεων, οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκουν το «δρόμο» τους μετά από μια μεγάλη κρίση που οδήγησε σε μια αλλαγή του τοπίου στον κλάδο.
Ο αμερικανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας «General Motors» ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι κατά το περασμένο έτος πούλησε 9,03 εκατ. οχήματα σε όλον τον κόσμο. Βάσει αυτών των στοιχείων, η GM επανέρχεται στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης των κατασκευαστών. Το 2008, πρώτη χρονιά της κρίσης, η GM έχασε την πρωτιά από την «Toyota». Από τότε, μέχρι σήμερα στην πρώτη θέση παρέμενε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Οι πωλήσεις του ομίλου της GM αυξήθηκαν κατά 7,6% μέσα σ' ένα έτος, σύμφωνα με ανακοινωθέν της κυριότερης εταιρείας του ομίλου αυτού, της «Chevrolet». Η αύξηση στις πωλήσεις ήταν ιδιαίτερα αισθητή στη Βόρεια Αμερική (+11,4% με πωλήσεις 2,9 εκατ. τεμαχίων), που μετουσιώθηκε στο 18,4% του συνολικού ποσοστού της αγοράς. Αύξηση των πωλήσεων της GM καταγράφηκε επίσης και στις άλλες περιοχές του κόσμου.
Η ιαπωνική «Toyota», που από το 2008 κατείχε την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη, δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη τα ετήσια αποτελέσματά της. Ωστόσο, εκτιμάται πως οι πωλήσεις της έχουν φθάσει τα περίπου 7 εκατ. οχήματα, έπειτα από τις απώλειες που υπέστη μετά την καταστροφική σεισμική δόνηση στην Ιαπωνία το Μάρτη του 2011.
Ο γερμανικός όμιλος «Volkswagen», που είχε θέσει ως στόχο του να περάσει στην πρώτη θέση έως το 2018, κατέγραψε πωλήσεις 8,16 εκατ. οχημάτων παγκοσμίως κατά το προηγούμενο έτος.
«KODAK» - ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ Αίτηση υπαγωγής σε καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές κατέθεσε η «Eastman Kodak Co.», η αμερικανική εταιρεία που πριν από έναν αιώνα παρουσίασε την κάμερα «Brownie» του ενός δολαρίου. Στα έγγραφα που κατέθεσε σε δικαστήριο του Μανχάταν, η εταιρεία αναφέρει πως τα περιουσιακά της στοιχεία ανέρχονται σε 5,1 δισ. δολάρια και το χρέος της σε 6,8 δισ. δολάρια. Η οικονομική κατάσταση της εταιρείας, η οποία ιδρύθηκε το 1880, είχε επιδεινωθεί σημαντικά καθώς περιορίστηκαν τα έσοδά της.
FITCH - ΝΕΕΣ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΕΙΣ Σε υποβάθμιση κατά μία ή δύο βαθμίδες εκτιμά η Fitch ότι θα καταλήξει η αναθεώρηση της πιστοληπτικής ικανότητας έξι χωρών της ευρωζώνης, σύμφωνα με δηλώσεις του Εντ Πάρκερ, ανώτατου στελέχους του οίκου, σε συνέδριο στη Μαδρίτη. Η Fitch είχε θέσει σε καθεστώς αναθεώρησης τις αξιολογήσεις του Βελγίου, της Ισπανίας, της Σλοβενίας, της Ιταλίας, της Ιρλανδίας και της Κύπρου στα τέλη της περασμένης χρονιάς. Οπως ανέφερε ο Πάρκερ, η αναθεώρηση θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου.
ΔΝΤ - ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο θα χρειαστεί να αντλήσει νέα κεφάλαια ύψους 600 δισ. δολ., προκειμένου να στηρίξει χώρες που έχουν πληγεί από την κρίση χρέους στην ευρωζώνη, δήλωσαν πηγές του Ταμείου, σύμφωνα με το «Reuters». Το ΔΝΤ θεωρεί ότι θα χρειαστεί περίπου 500 δισ. δολ. για να δανείσει στις χώρες - μέλη, ενώ τα υπόλοιπα 100 δισ. δολ. θα χρησιμοποιηθούν ως «μαξιλάρι», δήλωσαν στο «Reuters» πηγές που παρευρέθηκαν στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου την Τρίτη.

πηγή ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου