ΤΑΞΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

ΤΑΞΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕ ΟΡΑΜΑ ΤΗΝ ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
"AMAT VICTORIA CURAM"="H ΝΙΚΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ"
για επικοινωνία και για τις αναρτήσεις,
τις σκέψεις και τις γνώμες σας,στο: predatorus_preda@easy.com

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2012 Τον ψήφισαν ΠΑΣΟΚ- ΝΔ- ΛΑ.Ο.Σ.



Την επόμενη βδομάδα στην Ολομέλεια της Βουλής
Με τις ψήφους των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΛΑ.Ο.Σ. που συναποτελούν το «μαύρο μέτωπο» της κυβέρνησης Παπαδήμου, εγκρίθηκε χθες στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή ο κρατικός προϋπολογισμός του 2012 με τον οποίο εγκαινιάζεται ένας νέος γύρος επίθεσης κατά των λαϊκών στρωμάτων.
Η συζήτηση του προϋπολογισμού στην Ολομέλεια της Βουλής θα αρχίσει το Σάββατο 3 Δεκέμβρη και θα ολοκληρωθεί με ονομαστική ψηφοφορία τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 7 Δεκέμβρη.
Χθες τελευταία μέρα της συζήτησης στην επιτροπή, την ψήφιση του προϋπολογισμού εισηγήθηκε ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Μουρμούρας ο οποίος συμμετέχει στην συγκυβέρνηση εκ μέρους της ΝΔ. Ανέφερε ότι η ψήφισή του «θα είναι σημαντική κληρονομιά αυτής της σύντομης μεταβατικής κυβέρνησης» και είπε ότι ο ίδιος δεν είναι «ούτε αισιόδοξος, ούτε απαισιόδοξος ως προς την πορεία υλοποίησης του προϋπολογισμού και της επίτευξης των στόχων του».
Κατά τον υφυπουργό, το πρώτο Μνημόνιο έχει αποτύχει επειδή εκτός των άλλων υπήρξαν «καθυστερήσεις τόσο στις ιδιωτικοποιήσεις όσο και στην αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας». Στην ομιλία του έκανε λόγο για «προφανείς δυσκολίες για την επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος» όπως προβλέπεται στον προϋπολογισμό και ανέφερε ότι η ψήφιση του προϋπολογισμού αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την εφαρμογή της νέας δανειακής σύμβασης.
Στη δευτερολογία του ο εισηγητής του ΚΚΕ Ν. Καραθανασόπουλος επέκρινε τις κυβερνητικές κορόνες για την ανάγκη συναίνεσης και συνευθύνης προκειμένου να μην αποτύχει «το εθνικό διακύβευμα της ευρωπαϊκής πορείας της χώρας» τονίζοντας:
«Γιατί είναι εθνικό διακύβευμα να καλείς τον λαό να δεχθεί την χρεοκοπία του και να του ζητάς θυσίες για να μην χρεοκοπήσει το σύστημα; Γιατί είναι εθνικό διακύβευμα όταν αποδείχθηκε ότι η ΕΕ αποτελεί την δαμόκλειο σπάθη για τα δικαιώματα και τις κατακτήσεις του λαού;».
Και με τον προϋπολογισμό του 2012 προωθείται η μόνιμη φτώχεια του λαού, ανέφερε και κάλεσε τα λαϊκά στρώματα να οργανώσουν την πάλη τους προκειμένου από καλύτερες θέσεις να αποκρούσουν και τη νέα επίθεση.
Ο Ν. Καραθανασόπουλος κατήγγειλε την βάρβαρη επέμβαση των ΜΑΤ στους εργαζόμενους της ΔΕΗ τονίζοντας ότι πρόκειται για μια προκλητική πράξη που στρέφεται ενάντια στον ίδιο το λαό που παλεύει για να μην πληρώσει τα χαράτσια της κυβέρνησης.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ «JESSICA»
Εργαλείο εμπορευματοποίησης των αστικών παρεμβάσεων
Ποδηλατόδρομοι... ΣΔΙΤ και αναπλάσεις με το αζημίωτο για τους κατοίκους των πόλεων, ως όρος χρηματοδότησης
Ενας νέος αντιδραστικός μηχανισμός χρηματοδότησης από την ΕΕ, ο «JESSICA», «εγκαινιάστηκε» χτες, με την υπογραφή σύμβασης ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και στο σχήμα που σύστησαν η Παγκρήτια Τράπεζα και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, για τη δημιουργία Ταμείου Αστικής Ανάπτυξης στην Περιφέρεια Κρήτης. Πρόκειται για μια προσπάθεια απόλυτης υπαγωγής των αστικών παρεμβάσεων των δήμων και των περιφερειών στη λογική του κέρδους, με υποχρεωτική συμμετοχή και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας. Για παράδειγμα, για την αποκατάσταση ενός ιστορικού κτιρίου ή τη δημιουργία ενός ποδηλατόδρομου, θα πρέπει να φτιαχτεί ένα επενδυτικό σχέδιο, να συμμετάσχει ιδιώτης επιχειρηματίας και να εξασφαλιστεί ότι στην πορεία θα παράγονται έσοδα από το έργο! Το πώς μπορεί να παράγει έσοδα ένας ποδηλατόδρομος, αλλά και ικανά κέρδη, προκειμένου να συμμετάσχει ιδιώτης στην κατασκευή του, μόνο οι εγκέφαλοι των Βρυξελλών και οι ντόπιοι συνεργάτες τους μπορούν να φανταστούν...
Αυτό ακριβώς χαιρέτισε χτες ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μ. Χρυσοχοΐδης, που ενστερνίζεται πλήρως το όραμα του μεγάλου κεφαλαίου «να βγάζει από τη μύγα ξίγκι», εκμεταλλευόμενο τα πάντα σε αυτό τον τόπο. Η Κρήτη θα εφαρμόσει πρώτη το πρόγραμμα, που προβλέπει δανειακές ενισχύσεις ή κεφαλαιουχικές συμμετοχές ή εγγυήσεις 15 εκατ. ευρώ την επόμενη τετραετία, από τα συνολικά 258 εκατ. ευρώ που έχουν δεσμευτεί γι' αυτό το σκοπό από το ΕΣΠΑ.
Το Ταμείο Αστικής Ανάπτυξης θα συντάσσει «Ολοκληρωμένο Σχέδιο Αστικής Ανάπτυξης» με τις προτεινόμενες δράσεις. Θα ακολουθεί ή θα έχει προηγηθεί - δε διευκρινίζεται - το ενδιαφέρον της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και στη συνέχεια η αίτηση για ευνοϊκό δανεισμό. Το δάνειο θα αποπληρώνεται από τα έσοδα που θα προκύψουν και τα οποία θα καλύπτουν επίσης τη λειτουργία και συνέχιση του κάθε εγχειρήματος, μαζί και την κερδοφορία του. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, «ενδεικτικές κατηγορίες πράξης αστικής ανάπτυξης, οι οποίες μπορεί να χρηματοδοτηθούν από πόρους του JESSICA, είναι η ενεργειακή αποδοτικότητα και ΑΠΕ σε δημόσια κτίρια, οι "καθαρές" αστικές μεταφορές, οι δημόσιες μεταφορές, οι ποδηλατόδρομοι, οι πολυτροπικές μεταφορές, η αποκατάσταση "ιστορικών" κτιρίων, οι χώροι στάθμευσης και πρασίνου και η διαμόρφωση υποδομών δρόμων, τα ευφυή συστήματα παρακολούθησης και ελέγχου κυκλοφορίας, οι δράσεις οικολογικής καινοτομίας, καθώς και δράσεις ανάπτυξης τοπικής καινοτομίας». Στην ανακοίνωση της ΕΤΕπ σημειώνεται η δυνατότητα έργων στους τομείς: «Αναβάθμιση υποβαθμισμένων αστικών περιοχών, έργα βασικής υποδομής, ανάπτυξη συνεργατικών σχηματισμών (clusters) υψηλής τεχνολογίας και υποδομών που προσφέρουν προστιθέμενη αξία, έργα διαχείρισης υδάτων και αποβλήτων, δίκτυα ενέργειας, έργα βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης κ.ά.».
Σύντομα θα ακολουθήσουν συμβάσεις και με τις άλλες περιφέρειες.

«ΕΞΥΠΝΑ ΔΙΚΤΥΑ»
Τεχνολογική βάση για «ευέλικτα» τιμολόγια
Σε 5 νησιά του Αιγαίου η πρώτη εγκατάσταση με τη συμβολή της ΕΤΕπ
Σε ένα σύνθετο έργο ενεργειακής υποδομής βάζει το «χέρι» της η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), χρηματοδοτώντας με 680.000 ευρώ τη μελέτη μέσω του προγράμματος ELENA. Η ανάπτυξη «έξυπνων δικτύων» σε 5 νησιά του Αιγαίου - Λέσβο, Λήμνο, Μήλο, Κύθνο και Σαντορίνη - ανακοινώθηκε χτες από την ΕΤΕπ και το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων Αιγαίου (ΔΑΦΝΗ).
Πρόκειται για την υπαγωγή της τεχνολογίας, πρώτα και κύρια, στην υπηρεσία της κερδοφορίας. Τα έξυπνα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας επιτρέπουν την «επικοινωνία» των μονάδων παραγωγής με τα σημεία κατανάλωσης και να ενημερώνουν τους καταναλωτές πότε είναι φτηνότερη η ενέργεια, ώστε να προσαρμόσουν την κατανάλωσή τους. Το όλο σχέδιο εντάσσεται στη λογική των αυξομειώσεων της τιμής του ηλεκτρικού ρεύματος σε πραγματικό χρόνο και υποτάσσει τις καταναλωτικές ανάγκες στο επιχειρηματικό κέρδος. Μαζί με τα δίκτυα, θα μελετηθεί και η εγκατάσταση 21 σημείων τροφοδοσίας ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις στέγες, η χρήση «έξυπνων» μετρητών. Εκτιμάται ότι θα είναι δυνατή η ενεργειακή κάλυψη των νησιών κατά 30% από ΑΠΕ, αντί για το 15% που είναι σήμερα το τεχνικό όριο. Ο αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ Π. Σακελλάρης, δήλωσε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ότι το έργο «θα προσφέρει δυνατότητες εφαρμογής ευέλικτων τιμολογίων». Τα «λεφτά είναι πολλά» και στην περίπτωση της ηλεκτροκίνησης. Ο υφυπουργός ΠΕΚΑ Γ. Μανιάτης δήλωσε ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα παρουσιαστούν οι προτάσεις της αρμόδιας επιτροπής.
Τα δίκτυα σε αυτά τα νησιά αναμένεται να στοιχίσουν 40 εκατ. ευρώ, με κύριο χρηματοδότη τη ΔΕΗ. Η έναρξη κατασκευής αναμένεται το 2013. Στα οφέλη, συγκαταλέγονται - εκτός των ιδιωτικών υπερκερδών - η «εξοικονόμηση» ενέργειας - αφού θα είναι ακόμη πιο ακριβό το ρεύμα για τα λαϊκά νοικοκυριά τις ώρες αιχμής - η ενίσχυση των δυνατοτήτων μέτρησης και ελέγχου.

ΙΣΟΖΥΓΙΟ ΤΡΕΧΟΥΣΩΝ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ
Υποχώρηση εισαγωγών, λόγω κρίσης, το εννιάμηνο
Η οικονομική κρίση παραμένει η βασική αιτία της υποχώρησης του ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών, αλλά και του εμπορικού ελλείμματος και το 2011, καθώς συνεχίζεται η μείωση των εισαγωγών και η - σε ορισμένους μόνο κλάδους της μεταποίησης - αύξηση των εξαγωγών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου την περίοδο Γενάρη - Σεπτέμβρη 2011 υποχώρησε στα 21 δισ. ευρώ, έναντι 22,3 δισ. το 2012 και 23,2 δισ. το 2010. Η υποχώρηση του εμπορικού ελλείμματος οφείλεται στη συνεχιζόμενη μείωση των εισαγωγών εμπορευμάτων, η οποία το εννιάμηνο του 2011 ανήλθε στα 19,8 δισ. ευρώ - έναντι 20,7 και 23,4 τα δύο προηγούμενα έτη - και στην αύξηση των εξαγωγών στα 9,8 δισ. ευρώ - έναντι 8,3 και 8,5 δισ. ευρώ την προηγούμενη διετία. Οι εισαγωγές καυσίμων ανήλθαν στα 13 δισ. ευρώ και οι εξαγωγές (καυσίμων) στα 4,6 δισ. ευρώ.
Το πλεόνασμα του ισοζυγίου υπηρεσιών διαμορφώθηκε στα 12,1 δισ. ευρώ, με τις εισπράξεις από ταξιδιωτικές υπηρεσίες να ανέρχονται στα 9,3 δισ. και τις εισπράξεις από μεταφορές στα 10,5 δισ.
Το έλλειμμα του ισοζυγίου εισοδημάτων ανήλθε στα 6,8 δισ. ευρώ, με τις πληρωμές τόκων, μερισμάτων και κερδών να ανέρχονται στα 8,9 δισ. και τις εισπράξεις στα 2,3 δισ.
Το ισοζύγιο τρεχουσών μεταβιβάσεων ήταν πλεονασματικό στα 687 εκατ. ευρώ, όπως πλεονασματικό ήταν και το ισοζύγιο κεφαλαιακών μεταβιβάσεων, στα 1,2 δισ. ευρώ.
Στον τομέα των χρηματοοικονομικών συναλλαγών, οι άμεσες επενδύσεις εμφάνισαν καθαρή εκροή 1,6 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 1,2 δισ. αφορούν επενδύσεις κατοίκων στο εξωτερικό, ενώ στο εσωτερικό σημειώθηκε αποεπένδυση 0,4 δισ. Στις λεγόμενες επενδύσεις χαρτοφυλακίου (τζόγος σε ομόλογα, μετοχές), σημειώθηκε καθαρή εκροή 14,6 δισ. ευρώ, με τις υποχρεώσεις προς ξένους να ανέρχονται στα 20,1 δισ. ευρώ και τις απαιτήσεις από τοποθετήσεις κατοίκων στο εξωτερικό στα 5,5 δισ. ευρώ.

 πηγή ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου