ΤΑΞΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ

ΤΑΞΙΚΑ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΜΕ ΟΡΑΜΑ ΤΗΝ ΛΑΪΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ
"AMAT VICTORIA CURAM"="H ΝΙΚΗ ΑΠΑΙΤΕΙ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ"
για επικοινωνία και για τις αναρτήσεις,
τις σκέψεις και τις γνώμες σας,στο: predatorus_preda@easy.com

Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2012

ΚΥΠΡΟΣ Τα σημαντικά ενεργειακά αποθέματα «μήλον της Εριδος»


Η επίσκεψη του Ισραηλινού πρωθυπουργού δείχνει την τεράστια σημασία που έχει ο έλεγχος της περιοχής

Eurokinissi
Η πρώτη επίσκεψη Ισραηλινού πρωθυπουργού στην Κυπριακή Δημοκρατία εδώ και 63 χρόνια πραγματοποιήθηκε την περασμένη Πέμπτη (είχε προηγηθεί η επίσκεψη του Προέδρου του Ισραήλ Σ. Πέρες τον περασμένο Σεπτέμβρη). Ο Μπέντζαμιν Νετανάχιου είχε συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια, ενώ η νέα επίσκεψη γίνεται μετά την ανακοίνωση των δυνατοτήτων του «οικοπέδου 12» στην κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και συνέπεσε με την προκήρυξη του δεύτερου γύρου αδειοδοτήσεων για τα υπόλοιπα οικόπεδα προς έρευνα και αξιοποίηση κοιτασμάτων υδρογονανθράκων.
Τεράστια ενεργειακά αποθέματα
Οι αποκαλύψεις για το μέγεθος του κοιτάσματος στο «οικόπεδο 12» της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κυπριακής Δημοκρατίας, στα τέλη του περασμένου χρόνου, ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Συγκεκριμένα, το κοίτασμα με βάση τις ενδείξεις που απέδωσαν οι ερευνητικές γεωτρήσεις της αμερικανο-ισραηλινής εταιρείας «Noble Energy», το «οικόπεδο Αφροδίτη» διαθέτει αποθέματα πέντε έως οκτώ τρισεκατομμυρίων κυβικών ποδιών φυσικού αερίου, η ενδεικτική αξία του οποίου υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις της υπουργού Εμπορίου και Βιομηχανίας της Κύπρου, Πραξούλας Αντωνιάδου.
Το κοίτασμα του «οικοπέδου 12», που θεωρείται εκ των μετρίων της κυπριακής ΑΟΖ, καθώς εκτιμάται από τις κυπριακές αρχές ότι τα υπόλοιπα οικόπεδα κρύβουν μεγαλύτερες εκπλήξεις και ίσως πιο «επικίνδυνες», όσον αφορά την όξυνση των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών στην Ανατολική Μεσόγειο, επαρκεί να καλύψει τις ανάγκες της Κυπριακής Δημοκρατίας σε φυσικό αέριο για τα επόμενα 210 χρόνια. Δεδηλωμένος στόχος της κυπριακής κυβέρνησης είναι να προχωρήσει άμεσα στη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών για την εκμετάλλευση και διοχέτευσή του στην εγχώρια αγορά, οι οποίες και αναμένεται να ολοκληρωθούν σε διάστημα τριών έως τεσσάρων ετών. Μεγαλύτερο διάστημα απαιτεί η δημιουργία υποδομής υγροποίησης του φυσικού αερίου.
Η επίσκεψη του Ισραηλινού πρωθυπουργού Μπ. Νετανιάχου πραγματοποιήθηκε υπό το πρίσμα των ανακοινώσεων για την έναρξη και του δεύτερου γύρου αδειοδότησης, με το Ισραήλ να επιθυμεί τη συμφωνία και όσον αφορά την εκμετάλλευση και την εξόρυξη του φυσικού αερίου από το «οικόπεδο 12». Η ισραηλινή «Delek», η οποία μετέχει με κεφάλαια στη αμερικανο-ισραηλινή «Noble Energy», που πραγματοποίησε τις ερευνητικές γεωτρήσεις στο κοίτασμα της «Αφροδίτης», στην πρότασή της για την ανάληψη του έργου της εξόρυξης αρχικά ζήτησε να παραχωρηθεί στην εταιρεία μερίδιο στο οικόπεδο «Αφροδίτη» και να είναι η «Delek» ο αποκλειστικός πάροχος της Κύπρου σε φυσικό αέριο, μέχρι το σημείο που η Κυπριακή Δημοκρατία θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το δικό της φυσικό αέριο για την εσωτερική της αγορά.
Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός σε δηλώσεις του σημείωσε ιδιαίτερα μεγάλες «ευκαιρίες» που βλέπει το Τελ Αβίβ στην ενεργειακή συνεργασία με την Κύπρο, η οποία θα «προχωρήσει βήμα - βήμα». Επαναβεβαιώνοντας τις προσπάθειες του Ισραήλ να εδραιώσει τα συμφέροντά του στην Ανατολική Μεσόγειο, αποκτώντας την κυριαρχία στα μεγάλα κοιτάσματα, ο Μπ. Νετανιάχου αποκάλυψε ότι εξετάζονται διάφορα ενδεχόμενα, όπως η δημιουργία ενός κοινού αγωγού μήκους 40 χλμ μεταξύ των δύο κοιτασμάτων καθώς και αυτό της δημιουργίας σταθμού υγροποίησης φυσικού αερίου, και το κατά πόσο η εξαγωγή θα γίνεται με κατεύθυνση την Ευρώπη μέσω Κύπρου ή προς τις αγορές της Ασίας μέσω του Ισραήλ.
Στο πλαίσιο των ενεργειακών συμφερόντων του Ισραήλ στην περιοχή εντάσσεται και η συμφωνία Κύπρου - Ισραήλ που υπεγράφη κατά την επίσκεψη Νετανιάχου, για το συντονισμό των Υπηρεσιών Αεροναυτικής και Ναυτικής Ερευνας και Διάσωσης, μεταξύ του Κύπριου υπουργού Συγκοινωνιών και του Ισραηλινού πρέσβη στη Λευκωσία. Ταυτόχρονα, αν και δεν έγινε γνωστό από την επίσκεψη Μετανιάχου, το Ισραήλ επιδιώκει τη μεταστάθμευση ισραηλινών αεροπλάνων σε κυπριακό έδαφος ή και τη δημιουργία βάσης στο νησί. Σύμφωνα με προηγούμενο δημοσίευμα της «Jerusalem Post» (χωρίς να έχει επιβεβαιωθεί αλλά ούτε και να διαψευστεί) τα μαχητικά ισραηλινά αεροσκάφη θα σταθμεύσουν σε βάση στην Πάφο.
Στον ανταγωνισμό για τα τεράστια ενεργειακά αποθέματα μπαίνει και η Ρωσία που μέσω του ενεργειακού κολοσσού της «Gazprom» δείχνει ενδιαφέρον για τις αδειοδοτήσεις τόσο στα υπόλοιπα οικόπεδα της κυπριακής ΑΟΖ, όσο και για την εκμετάλλευση του «οικοπέδου 12». Η Ρωσία εμφανίζεται ως «υποστηριχτής της Κυπριακής Δημοκρατίας», ωστόσο αυτό που εξυπηρετεί είναι τα συμφέροντα των δικών της μονοπωλίων στην περιοχή.
Οι αντιδράσεις της Τουρκίας
Δεδομένες είναι οι απειλές της Τουρκίας, η οποία επιθυμεί να αναδειχθεί σε ρυθμιστή όσον αφορά τα ενεργειακά και εκμεταλλεύεται τις έρευνες της Κυπριακής Δημοκρατίας, για να υποσκάπτει την πορεία του Κυπριακού και των συνομιλιών. Οι τουρκικές απειλές ξεκίνησαν με την ανακοίνωση των ερευνών στην «Αφροδίτη» και συνεχίστηκαν καθ' όλη τη διάρκειά τους, ενώ την Πέμπτη, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, σε ανακοίνωσή του ανοίγει νέο γύρο έντασης, μαζί με το δεύτερο γύρο αδειοδότησης των οικοπέδων της κυπριακής ΑΟΖ, διατυπώνοντας τον ισχυρισμό ότι ένα τμήμα των οικοπέδων της κυπριακής ΑΟΖ συμπίπτει με την υφαλοκρηπίδα της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο. Ζητά να παγώσουν οι έρευνες μέχρι τη λύση του Κυπριακού ή να συναντηθούν οι πλευρές, υπό την αιγίδα του ΓΓ του ΟΗΕ, με αποκλειστικό αντικείμενο το θέμα των υδρογονανθράκων, εκτοξεύοντας νέες απειλές σε περίπτωση που δεν ικανοποιηθεί το αίτημά της και υποστηρίζει ότι «θα παράσχει ως μητέρα πατρίδα και με την ευθύνη της ως εγγυήτριας χώρας κάθε είδους στήριξη» προς το ψευδοκράτος, «ώστε να μην παραβιαστούν οι αδειοδοτήσεις που έδωσαν οι Τουρκοκύπριοι νότια του νησιού και να προστατευθούν τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της στις θαλάσσιες περιοχές».
Χαρακτηριστικές ήταν οι δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Ενέργειας, Τανέρ Γιλντίζ, ο οποίος επαναβεβαίωσε ότι η Τουρκία πραγματοποιεί έρευνες στα ανοιχτά της Αμμοχώστου, στα Κατεχόμενα, προσθέτοντας πως «μας λυπεί το γεγονός ότι το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, παρότι είναι ένα εμπορικό κεφάλαιο στον κόσμο, χρησιμοποιείται για την πραγματοποίηση του πολέμου. Εύχομαι οι έρευνες πετρελαίου και φυσικού αερίου τόσο στη Μεσόγειο, όσο και στην Κύπρο να είναι σημαντική βάση για την ειρήνη».
Η κατάσταση στην περιοχή, οι συμφωνίες της Κύπρου με το Ισραήλ και οι διεργασίες για «άξονα» Ισραήλ, Ελλάδας Κύπρου περικλείουν κινδύνους για μεγαλύτερη εμπλοκή της Κύπρου και της Ελλάδας στο κουβάρι των ενδοϊμπεριαλιστικών αντιθέσεων που οξύνονται στην Ανατολική Μεσόγειο και την ευρύτερη περιοχή με ό,τι σημαίνει αυτό για την ειρήνη και τους λαούς.

Α.Φ.

ΚΙΝΑ - ΡΩΣΙΑ
Αεροναυπηγική συνεργασία
Την από κοινού κατασκευή μικρών αεροπλάνων (4 - 12 θέσεων) ανακοίνωσαν στο Πεκίνο η κινεζική εταιρεία «Τζούνκε ντουνφάν» και η ρωσική αεροπορική κατασκευαστική εταιρεία «Σύγχρονες αεροπορικές τεχνολογίες». Η σχετική συμφωνία προβλέπει πως οι εταιρείες θα επενδύσουν 8 δισ. γιουάν (περίπου 1,27 δισ. δολάρια) για τη δημιουργία στην πόλη Ορντος, που βρίσκεται στη Βόρεια Κίνα, εργοστασίου για την κατασκευή μικρών αεροπλάνων, που χρησιμοποιούνται σε ειδικές επιχειρήσεις, κοινωφελούς κυρίως χαρακτήρα (π.χ. στους τομείς της δασοκομίας, γεωργίας, αλιείας, υγείας, διαχείρισης των φυσικών καταστροφών, μετεωρολογίας, παρακολούθησης του θαλασσίου περιβάλλοντος κ.ο.κ.).
Οπως ανακοίνωσε ο διευθυντής της εταιρείας «Τζούνκε ντουνφάν», Τζουάν Τζουν, ήδη το 2012 το έργο θα μπει στο στάδιο υλοποίησης. Η ρωσική πλευρά θα παρέχει τις τεχνολογίες, τα μοντέλα των αεροπλάνων και τον εξοπλισμό για τη γραμμή συναρμολόγησης, ενώ η κινεζική πλευρά θα παραχωρήσει το οικόπεδο και τα βιομηχανικά κτίρια, καθώς και τα εργατικά χέρια. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των υποδομών το 2016, θα κατασκευάζονται 400 αεροπλάνα ετησίως, ενώ η ετήσια αξία της συνολικής παραγωγής θα υπερβαίνει τα 10 δισ. γιουάν.
Η κοινή επιχείρηση προσβλέπει πρώτα απ' όλα στις ανάγκες που θα έχει τα επόμενα χρόνια η Κίνα στον τομέα αυτό. Σήμερα, στην Κίνα υπάρχουν περίπου 1.000 τέτοια αεροσκάφη της πολιτικής αεροπορίας, όταν στις ΗΠΑ ο αριθμός τους εκτιμάται σε περίπου 230.000.
Επιπλέον, η Κίνα έχει δεσμευτεί πως το 2015 θα «απελευθερώσει» τον εναέριο χώρο της για τα αεροπλάνα χαμηλών πτήσεων, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει στην κατακόρυφη ανάπτυξη της αγοράς των μικρών αεροπλάνων, για τη χρήση τους από τα στρώματα της αστικής τάξης της χώρας.

πηγή ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου